(နာမည္ေက်ာ္တဲ့ အန္ေကာထံုရွိ ရုပ္ထုၾကီးမ်ားရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကို crystal သိသမွ် လက္ဆင့္ကမ္းမွ်ေဝလုိက္ပါတယ္ေနာ္ ။ အကယ္၍ အမွားအယြင္းမ်ားရွိခဲ့ပါလွ်င္ crystal ၏ ည့ံဖ်င္းမႈသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းကို ၾကိဳတင္ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။ ဒီပိုစ့္ကို ဘာသာေရးအရ မရွဳျမင္ၾကပဲ ျပဇာတ္တစ္ခုကဲ့သို႔သာ ျမင္ေပးၾကေစလုိပါတယ္။)
ဟိုးးးးးေရွးယခင္က ကမ္ေဘာဒီးယားႏိုင္ငံကို ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္မႈမ်ားသည္ အိႏိၵယကုန္သည္မ်ား ဝင္ေရာက္ခဲ့ရာမွ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာေတြထဲက အထင္ကရတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ႏို႔ပင္လယ္စစ္ပဲြျဖစ္ပြါးခဲ့ပံု
ရုပ္ထုေတြက ေျပာျပတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးက ဒီလုိပါ....။
ေလာကတြင္ သီတာခုႏွစ္တန္ဆိုတာရွိသတဲ့ေလ၊ သတၱဝါတို႔၏ ကိုးကြယ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ စက္ေတာ္ရာထဲမွာလည္း ပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
၄) သာဓိသီတာ - အမႈခပ္သိမ္းျပီးေစတတ္ေသာေရ (၅) ဒဓိသီတာ - ႏို႕ဓမ္းရည္
၆) ဒုဒၶသီတာ - ႏို႕ရည္ (၇) ဇလသီတာ - ေရခ်ိဳ ျဖစ္ျပီး (၅)ခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ႏို႔ဓမ္းရည္ပင္လယ္ကို ျဖတ္ကူးျပီးတဲ့အခါမွာ အေလာကေရာက္ပါတယ္။ ေလာက(ကမၻာ)ႏွင့္ အေလာက(အာကာသ)တို႔ပိုင္းျခားထား တာက ငါးခုေျမာက္ေသာ ႏို႔ဓမ္းပင္လယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ ႏို႔ဓမ္းပင္လယ္ရဲ႕ အလယ္ဗဟိုမွာ အျမိဳက္ေရစင္ရွိပါတယ္တဲ့ေလ။ အဲဒီအျမိဳက္ေရစင္က အသက္ကို ေထာင္ေသာင္းမကရွည္ၾကာစြာေနႏိုင္ တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ အဲ မေသေဆးဆိုပါေတာ့၊ မအို မနာ မေသေဆးလို႔ ေခၚသေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေရစင္ကို ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို လိုလား ေစာင့္ေရွာက္လွ်က္ရွိၾကတဲ့ ေကာင္းေသာ နတ္မ်ားနဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးမလိုလားေသာ နတ္မ်ားက အတူတကြေစာင့္ေရွာက္လွ်က္ရွိၾကပါ သတဲ့ကြယ္။ အခုလို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ စီစဥ္ညႊန္ၾကားတာက ဗိႆႏိုးနတ္မင္းၾကီး။ ဟိႏၵဴက်မ္းမ်ားအရ ေကာင္းတဲ့နတ္ေတြကို ေဒဝါ ဟု ေခၚဆိုကာ နတ္ဆုိးေတြကိုေတာ့ အသူရာလို႔ေခၚၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဒဝါနဲ႔ အသူရာတို႔ အခ်င္းခ်င္း မတည့္ေတာ့ၾကတဲ့အတြက္ အျမိဳက္ေရစင္ကိုပါ လုတဲ့အထိျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေဒဝါ နတ္ေကာင္းေတြကို ဦးစီးသူက သိၾကားမင္းျဖစ္ျပီး ေကာင္းက်ိဳးမလိုလားတဲ့ နတ္ေတြရဲ႕ ဦးစီးကေတာ့ အသူရာနတ္မင္းၾကီးျဖစ္ပါတယ္။
အျမိဳက္ေရစင္အတြက္ စစ္တိုက္ျခင္း
အျမိဳက္ေရစင္အတြက္ စစ္တိုက္ျခင္း
အျမိဳက္ေရစင္ကို လုႏိုင္ရင္ ယူၾကဖို႔ကို ဗိႆႏိုးနတ္မင္းၾကီးက ေျပာပါတယ္၊ လုတဲ့အခါမွာလည္း တန္ခိုးၾကီးနတ္နဂါးျဖစ္ေသာ ဝါသုကီနဂါးမင္းကိုယ္ကို လြန္အျဖစ္ဆဲြျပီး ႏိုင္တဲ့ဘက္က ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဝါသုကီနဂါးမင္းဆိုတာ “ပါတာလ” ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ နဂါးမင္းျဖစ္ပါတယ္၊ သူ႔မွာ ဦးေခါင္း ခုႏွစ္လံုးရွိပါတယ္။ လြန္ဆဲြၾကတဲ့အခါမွာလည္း ေတာင္ၾကီးကို နဂါးက ပတ္ျပီး ဦးေခါင္းဘက္က အသူရာတို႔က တစ္ဘက္၊ အျမီးပိုင္းက သိၾကားမင္းဘက္က တစ္ဘက္ ဆဲြၾကပါတယ္။ အဲလိုဆဲြၾကတဲ့အခါမွာ အျမိဳက္ေရစင္ထြက္မလာပဲ သမုဒၵရာတြင္းကေရေတြဟာ ေဖာက္ျပန္ျပီး အဆိပ္ေတြသာ ထြက္လာပါသတဲ့။ ဒီလို အဆိပ္ေတြထြက္လာတဲ့အခါ ေလာကမွာ တန္ခိုးၾကီးသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ သီဝနတ္မင္းၾကီးဆီကို ေဒဝါနတ္ေတြနဲ႔ အသူရာေတြက ကူညီဖို႔ ေတာင္းပန္ၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သီဝနတ္မင္းၾကီးက မ်ိဳခ်ေပးလိုက္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ သီဝနတ္မင္းၾကီးရဲ႕ လည္ပင္းမွာ ျပာႏွမ္းသြားရတာလို႔ဆိုတယ္။ သူတို႔လြန္ဆဲြတာလည္း မျပီးေသးပါဘူး၊ ဆက္ျပီး လြန္ဆဲြၾကပါတယ္၊ တကယ္တမ္းမွာ အသူရာေတြက ႏိုင္သြားေပမယ့္ ဗိႆႏိုးနတ္မင္းၾကီးက ေဒဝါနတ္ေတြကိုပဲ ႏိုင္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းထဲမွာေတာ့ နတ္မင္းၾကီးက နတ္သမီးေလးေယာင္ေဆာင္ျပီး လွည့္ျဖားတာေၾကာင့္ အသူရာတို႔ရွံဳးသြားတယ္လို႔ ဇာတ္ကတာေတြ႕ရပါတယ္။
ဇာတ္ေၾကာင္းကို အားျဖည့္ကူညီေျပာျပသူကေတာ့ အနီးဆံုး ဘေလာ့ဂါအသစ္ေလးျဖစ္ပါတယ္။
(ေအာက္ပါ ဇာတ္လမ္းေလးကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တာမဟုတ္ပါ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ယံုၾကည္ရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ဗဟုသုတအျဖစ္သာ ရွာေဖြေတြ႕ရွိထားတာေလးကို ကူးယူတင္ဆက္ထား ပါတယ္ေနာ္။ crystal ကေတာ့ မ်က္စိေတြေတာင္လည္တယ္ ဇာတ္လမ္းထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ မေရာသြားေအာင္ အေတာ္မွတ္ရတာကလားေလ...)
ျဗာဟၼဏ၀ါဒအလိုအရ ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ ဤေလာကကို ဖန္ဆင္းခဲ့ရာတြင္ လုပ္ငန္း သဘာ၀ေပၚမူတည္၍ တာ၀န္ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းႏိုင္ရန္ မိမိကိုယ္ကို သံုးကိုယ္ခြဲလိုက္သည္။ တစ္ကိုယ္က ေလာက ၾကီးကို ျပည့္စံုစြာဖန္ဆင္းရန္တာ၀န္ယူရျ ပီး သူ႕အမည္ကို ျဗဟၼာ ဟုေခၚတြင္ေစသည္။ ေနာက္တစ္ကိုယ္က ဖန္ဆင္းျပီးေသာ ဤေလာက ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္ယူရျပီး သူ႕ကို ဗိႆႏိုး ဟုအမည္တြင္ေစျပန္သည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ကိုယ္ကမူ ဤေလာကၾကီးအား ဖ်က္သိမ္း ပ်က္စီးေစလိုသည့္အခါ အဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရန္တာ၀န္ယူရျပီး သူ႕အား သီ၀(သွ်ီဗ)ဟု ေခၚတြင္ေစခဲ့ပါ သည္။ ဤထာ၀ရဘုရား ဣႆရ၏ ကိုယ္ပြား သံုးဆူေသာနတ္ဘုရားတို႔မွာ လိင္အားျဖင့္ ပုရိသလိင္ (အဖို)မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ေလာက၏ သဘာ၀အရ ေကာင္းကင္ရွိလွ်င္ ေျမၾကီးရွိရမည္၊ အလင္းရွိလွ်င္ အေမွာင္ရွိရမည္၊ အဖိုရွိလွ်င္ အမလည္း ရွိရေပမည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ယင္းသံုးဆူေသာ နတ္ဘုရားတို႔တြင္လည္း ၾကင္ရာေတာ္နတ္သမီးၾကီးမ်ားလည္း ရွိရမည္ျဖစ္ရာ ျဗဟၼာ၏ၾကင္ရာေတာ္ကား သူရႆတီ၊ ဗိႆႏိုး၏ၾကင္ရာေတာ္ကား လက္ခ်မီး၊ သီ၀၏ၾကင္ရာေတာ္ကား စႏၵီ(ကာလီ)ဟူ၍ ဒြိယံဒိြယံ ၾကင္ဖက္သက္ႏွံမ်ားေပၚ ေပါက္လာရေတာ့သည္။ အ၀ေလာကိေတႆရ ဘုရားေလာင္းအား ကိုးကြယ္ၾကသည့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အာဒိဗုဒၶ(ေခၚ) အမိတာဘာထာ၀ရဘုရားတြင္ ၾကင္ရာေတာ္နတ္ဘုရားမ ပါ႑ရာရွိသည္ဟူေသာအယူအဆသည္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒ၏ နတ္ဘုရားစံုတြဲအယူအဆမွ ဆင္းသက္လာရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေရွးအခါကျဗာဟၼဏ၀ါဒီတို႔သည္ သူတို႔၏အတၲ၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ခဲ့သည့္ ေဂါတမ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား ခ်ိဳးႏွိမ္၊ ႏွိမ့္ခ်လိုသျဖင့္ ဗိႆႏုိးနတ္မင္း၏ ကိုယ္ပြား လူ၀င္စားတစ္ဦးျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆို ေရးသားခဲ့ၾကေသးသည္။
နဂါးမင္း ကိုယ္နဲ႔ ပတ္ေခြထားတဲ့ ေတာင္ၾကီးကေတာ့ Mandara Mount လို႔ ဆိုထားတယ္၊ ဗိႆႏုိးနတ္မင္းက လိပ္ကို စီးျပီး ဒိုင္လူၾကီး လုပ္ပံုရပါတယ္။ အျမိဳက္ေရစင္အျပင္ အျခားေသာ ရတနာမ်ားပါ ထြက္လာေၾကာင္းကို အိႏိၵယဇာတ္ကားမ်ား က ဒီလို ရိုက္ကူးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက အနတၱေဟာၾကားခဲ့တာျဖစ္ျပီး ျဗာဟၼဏ၀ါဒကေတာ့ အတၱေတြ အေၾကာင္းေျပာၾကားခဲ့ပါလားလို႔ ဒီဇာတ္ထုပ္ကို ၾကည့္မွ သိရပါေတာ့တယ္ရွင္။
အာလိန္ (၅)ဆင့္
သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္။ ပါ။ ၂၁၈။ ၎င္။ ႒။ ၃၁၀။ ဓမၼပဒ။ ႒။ ပ-အုပ္။ ၁၇၇-တို႔၌အက်ယ္႐ႈပါ။ မ႐ိုးစည္လံုးသ႑ာန္ကဲ့သို႔ အလယ္ပူ အထက္႐ႉးေနေသာ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ႀကီး၌ အျပင္ဆင္၀င္ေတာင္ခါးပန္းစြန္း ငါးဆင့္ရွိကုန္၏၊ ၎င္းကိုပင္ အာလိန္ငါးဆင့္ဟု ေခၚဆိုသည္မွတ္။ ထိုအာလိန္ငါးဆင့္တို႔သည္ တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္၌ အထု၏လည္းေကာင္း၊ အျပင္၏လည္းေကာင္း အတိုင္းအရွည္ပမာဏအားျဖင့္ယူဇနာ ငါးေထာင္စီ အသီးသီးရွိကုန္၏။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ ေရေပၚ ယူဇနာရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ ေအာက္ထက္၀က္ျဖစ္ေသာ ယူဇနာ
ေလးေသာင္းႏွစ္ေထာင္ကို ငါးစုျပဳေသာ္ ေအာက္ဆံုးအစုသည္ ပဌမအာလိန္မည္၏။
(၁) ပဌမအာလိန္သည္ ေရ အထက္ေပၚေနသည္ကား ထက္၀က္, ေရေအာက္နစ္ေနသည္ကား ထက္၀က္ျဖစ္၏၊ ထိုပဌမအာလိန္၌ နဂါးမင္းတို႔ေန၏။
(၂) ထိုအထက္ ဒုတိယ အာလိန္ကား လက္ပံပင္ေတာႀကီးအတိျဖစ္၍ ဂဠဳန္မင္းတို႔ ေနၾကကုန္၏။
(၃) ထို႔အထက္ တတိယအာလိန္ကား ဂုမၻဏ္တို႔ ေနရာျဖစ္၏။
(၄) ထို႔အထက္ စတုတၳအာလိန္ကား ဘီလူးရကၡိဳသ္တို႔၏ ေနရာျဖစ္၏။
(၅) ထို႔အထက္ ပဥၥမအာလိန္ကား ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ခါး ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္၏ထိပ္ႏွင့္ ညီမွ်၍ "ဓတရ႒, ၀ိ႐ူဠက, ၀ိ႐ူပကၡ, ကုေ၀ရ" အမည္ရေသာ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔၏ ေနရာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ပင္ျဖစ္ေလ၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ေလာက၌ ယူဇနေပါင္း (၈၄၀၀၀) ျမင့္မားေသာ ေမ႐ုရာဇာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကားအမွန္ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ လူသားမ်ားကား အနႏၲတန္ခိုးရွင္ သဗၺညဳ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ႏွင့္ စၾကာရတနာမင္းျမတ္တို႔- ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္လာေသာ ကာလမ်ိဳး၌သာ ေတြ႕ျမင္ၾကရေၾကာင္း၊ ေရွးသူေဟာင္း ပဋကပညာေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေျပာၾကားေတာ္မူၾကသည္ကို မွတ္သားရဖူး၏။ က်မ္းစာသာဓကမ်ားကိုေတာ့ မသိရဖူးေခ်။
စၾကဝဠာ အလယ္ဗဟို ယူဇနာ တသိန္းေျခာင္ေသာင္း ရွစ္ေထာင္-ျမင့္ေသာျမင့္မိုရ္ေ တာင္သည္ တည္ရွိေန၏။ ယူဇနာ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္သည္ သမုဒၵရာေရတြင္ နစ္ျမႇဳပ္ေန၏။ အထက္ပိုင္း ျမင့္တက္ေနေသာ အတိုင္းအတာမွာ ယူဇနာ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာက္-ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္-အျမင့္ေဆာင္ေသာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ဟု ေခၚေဝၚသမုတ္ၾကပါသည္။
ထိုျမင့္မိုရ္ေတာင္ႀကီး၏ ပတ္ဝန္းက်င္၌ သီတာေခၚ ျမစ္တစင္းက တံတိုင္းခတ္သလို ပတ္ရံလ်က္ ရွိေနေလ၏။ ထိုသီတာ၏ျပင္ဘက္ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ တည္ရွိသည္။
အျမင့္မွာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ တဝက္သာျမင့္၍ သမုဒၵရာေရအတြင္းသို႔ တဝက္ဝင္ေနသည္။ ထိုယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ ျပင္ဘက္ သီတာျမစ္ျခား၍ ဣသိႏၶိဳရ္ေတာင္ တည္ျပန္၏။ ျပင္ဘက္တြင္ သီတာျမစ္ ျခားျပန္၏။
ဤနည္းအတိုင္း ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို သီတာ ၇-တန္ႏွင့္ ေတာင္စဥ္ ၇-ထပ္တို႔ ရံပတ္တည္ရွိၾကသည္။
ထိုေတာင္မ်ား၏ ျပင္ဘက္၌ သမုဒၵရာေရျပင္ႀကီးသည္ စၾကာဝဠာတံတိုင္းအထိ တည္ရွိေလသည္။ ထိုေရျပင္၏ အလယ္၌ ကၽြန္းႀကီးကၽြန္းငယ္ အသြယ္သြယ္ ေပၚထြန္းလ်က္ရွိရကား ျမင့္မိုရ္ေတာင္အေရွ႔ဘက္၌ အေရွ႔ကၽြန္း၊ ထို႔အတူ ေတာင္၊ ေနာက္၊ ေျမာက္ဘက္၌ ေပၚထြန္းေသာ ကၽြန္းမ်ားကို ေတာင္ကၽြန္း၊ အေနာက္ကၽြန္း၊ ေျမာက္ကၽြန္းဟု ေခၚေဝၚၾကသည္။
(နတ္ျပည္)
နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ ေပၚထြန္းလာပံုမွာ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထိပ္၌ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ တည္ရွိ၏။
ေနလ၊ နကၡတ္တို႔သည္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္၌ ပါဝင္ေသာ ဘံုဗိမာန္မ်ားဟု ဆိုသည္။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ေပၚ၌ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္တည္ရွိ၏။ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမၼာနရတီ၊ ပရနိမၼိတဝသဝတၱီ နတ္ျပည္ ေလးထပ္ကား ေျမႀကီးႏွင့္ လံုးဝမစပ္ဘဲ ေကာင္းကင္မွာပင္ အဆင့္ဆင့္ျမင့္ကာ တည္ရွိေလသည္။ ျဗဟၼာဘံုမ်ားလည္း ထို႔အတူပင္ျဖစ္၏။
(ျမင့္မိုရ္ေတာင္၏ ပံုသဏၭာန္)
ျမင့္မိုရ္ေတာင္သည္ အလယ္ပူ၍ အထက္ရွဴးေနေသာ မရိုးစည္လံုးသဏၭာန္ ရွိေလသည္။ ေတာင္ခါးပန္းစြန္း ဆင္ဝင္အဆင့္ ငါးဆင့္ရွိကုန္၏။ ၄င္းကို အာလိန္ငါးဆင့္ဟု ေခၚဆို၏။ ပထမအာလိန္သည္ ေရ၏အထက္ ေပၚေနရကား ထိုေနရာတြင္ နဂါးမင္းႏွင့္ ေျမြမ်ိဳးတို႔ေနၾက၏။
ဒုတိယအာလိန္အဆင့္ကား လက္ပံေတာႀကီး၌ ဂဠဳန္မင္းတို႔ ေနၾကကုန္၏။
တတိယအာလိန္အဆင့္ကား ကုမၻဏ္တို႔ ေနၾကကုန္၏။
စတုတၳအာလိန္အဆင့္ကား ဘီလူးရကၡိဳသ္တို႔ ေနၾကကုန္၏။
ပဥၥမအာလိန္အဆင့္ကား ျမင့္မိုရ္ေတာင္၏ခါး ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္၏ ထိပ္ႏွင့္ ညီမွ်၍ ဓတရ႒၊ ဝိရူဠက၊ ဝိရူပကၡ၊ ကုေဝရ အမည္ရွိေသာ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔၏ ေနရာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ျဖစ္၏။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အေရွ႔ဘက္မ်က္ႏွာ ဓတရ႒နတ္မင္း။
ေတာင္ဘက္မ်က္ႏွာ ဝိရူဠကနတ္မင္း။
အေနာက္မ်က္ႏွာ ဝိရူပကၡနတ္မင္း။
ေျမာက္မ်က္ႏွာ ကုေဝရနတ္မင္းမ်ား ေနၾကကုန္၏။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အေရာင္အဆင္းမွာ-
အေရွ႔မ်က္ႏွာ ေငြေရာင္။
အေနာက္မ်က္ႏွာ ဖန္ေရာင္။
ေတာင္မ်က္ႏွာ ဣႏၵနီလာ ျမေရာင္။
ေျမာက္မ်က္ႏွာ ေရႊေရာင္ ျဖစ္၏။
(အသုရာျပည္)
ျမင့္မိုရ္ သတၱရဗၻန္ေတာင္အတြင္း၌ အေပါက္လိုဏ္ေခါင္း ယူဇနာ ႏွစ္ေသာင္း အက်ယ္အေျပာရွိ၏။
ျမင့္မိုရ္ေတာင္မင္း၏ေအာက္၌ ခံုေလာက္သံုးခု ခံလ်က္ရွိ၏။
ခံုေလာက္တခုသည္ တခဲနက္ နီရဲေသာ ပတၱျမားေက်ာက္ျဖင့္ ျပီး၏။
အျခားတခုမွာ နီလာေက်ာက္ျပားခဲကဲ့သို႔ ရွိ၏။
အျခားတခုမွာ ျမေရာင္စိမ္းစိမ္းရွိလ်က္ ထြန္းလင္းေတာက္ပ၏။
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေအာက္ ျမခံုေလာက္အၾကား၌ အသုရာျပည္ ရွိေလ၏။
ဦးဘေသာ္ (ကသာ)
က်မ္းကိုး။ ။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသ-ေရး ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာက်မ္း။
အရွင္ၾသဘာသာဘိယံသ ျပဳစုေသာ သုေတသနသရုပ္ျပ အဘိဓာန္။
စစ္ကဲေတာ္ႀကီး ဦးေရႊေနာ္ စီရင္ေသာ အာဒိကပၸ ကမၻာဦးက်မ္း။
(ေငြတာရီမဂၢဇင္ (၂၀၀၀)ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ)
“ေဒသတြင္းဆိုင္ရာ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္လင့္မ်ား” www.blissofus.com မွာ လင့္ေတြခ်ိတ္ထားေပးပါတယ္။
ကမ္ေဘာဒီးယားမသြားခင္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေလးေတြ သိထားေတာ့ ေရွးေခတ္လက္ရာေတြက ဘာကို ညႊန္းဆိုေနၾကတယ္ဆိုတာ ပိုျပီး သိရေအာင္လို႔ ၾကိဳတင္ မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္ေနာ္၊ အန္ေကာဝပ္ကို ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္ေနရာေတြကိုေတာ့ျဖင့္ သတိထားၾကည့္ရမယ္ ပိုေလ့လာသင့္တယ္ဆိုတာ သိထားရေအာင္လို႔ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ရွာေဖြတင္ဆက္ထားပါတယ္။ မသိေသးတဲ့သူေတြအတြက္ ဗဟုသုတတိုးေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
crystal
ဝဲလ္ေတြ မကင္းေသးသမွ် ကြန္႔မန္႔ မန္႔တာေလးေတြ ခဏေတာ့ နားထားရင္ေကာင္းမလားပဲ၊ ဝဲလ္ေတာ့ စစ္ျပီး ျပီ ဝဲလ္ကင္းသြားေသာ္လည္း ကြန္မန္႔မွာ ျငိတတ္လို႔ ခဏပိတ္ထားပါတယ္ :(
c box တပ္ထားလိုက္ပါျပီ လိုက္ရွာၾကည့္ပါရွင္ :P
အျခားဆက္စပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း စုစည္းတင္ဆက္ေပးထားပါတယ္
အာလိန္ (၅)ဆင့္
သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္။ ပါ။ ၂၁၈။ ၎င္။ ႒။ ၃၁၀။ ဓမၼပဒ။ ႒။ ပ-အုပ္။ ၁၇၇-တို႔၌အက်ယ္႐ႈပါ။ မ႐ိုးစည္လံုးသ႑ာန္ကဲ့သို႔ အလယ္ပူ အထက္႐ႉးေနေသာ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ႀကီး၌ အျပင္ဆင္၀င္ေတာင္ခါးပန္းစြန္း ငါးဆင့္ရွိကုန္၏၊ ၎င္းကိုပင္ အာလိန္ငါးဆင့္ဟု ေခၚဆိုသည္မွတ္။ ထိုအာလိန္ငါးဆင့္တို႔သည္ တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္၌ အထု၏လည္းေကာင္း၊ အျပင္၏လည္းေကာင္း အတိုင္းအရွည္ပမာဏအားျဖင့္ယူဇနာ
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ ေရေပၚ ယူဇနာရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ ေအာက္ထက္၀က္ျဖစ္ေသာ ယူဇနာ
ေလးေသာင္းႏွစ္ေထာင္ကို ငါးစုျပဳေသာ္ ေအာက္ဆံုးအစုသည္ ပဌမအာလိန္မည္၏။
(၁) ပဌမအာလိန္သည္ ေရ အထက္ေပၚေနသည္ကား ထက္၀က္, ေရေအာက္နစ္ေနသည္ကား ထက္၀က္ျဖစ္၏၊ ထိုပဌမအာလိန္၌ နဂါးမင္းတို႔ေန၏။
(၂) ထိုအထက္ ဒုတိယ အာလိန္ကား လက္ပံပင္ေတာႀကီးအတိျဖစ္၍ ဂဠဳန္မင္းတို႔ ေနၾကကုန္၏။
(၃) ထို႔အထက္ တတိယအာလိန္ကား ဂုမၻဏ္တို႔ ေနရာျဖစ္၏။
(၄) ထို႔အထက္ စတုတၳအာလိန္ကား ဘီလူးရကၡိဳသ္တို႔၏ ေနရာျဖစ္၏။
(၅) ထို႔အထက္ ပဥၥမအာလိန္ကား ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ခါး ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္၏ထိပ္ႏွင့္ ညီမွ်၍ "ဓတရ႒, ၀ိ႐ူဠက, ၀ိ႐ူပကၡ, ကုေ၀ရ" အမည္ရေသာ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔၏ ေနရာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ပင္ျဖစ္ေလ၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ေလာက၌ ယူဇနေပါင္း (၈၄၀၀၀) ျမင့္မားေသာ ေမ႐ုရာဇာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကားအမွန္ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ လူသားမ်ားကား အနႏၲတန္ခိုးရွင္ သဗၺညဳ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ႏွင့္ စၾကာရတနာမင္းျမတ္တို႔- ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္လာေသာ ကာလမ်ိဳး၌သာ ေတြ႕ျမင္ၾကရေၾကာင္း၊ ေရွးသူေဟာင္း ပဋကပညာေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေျပာၾကားေတာ္မူၾကသည္ကို မွတ္သားရဖူး၏။ က်မ္းစာသာဓကမ်ားကိုေတာ့ မသိရဖူးေခ်။
မဂၤလာသတင္းစဥ္ မွ ကူးယူတင္ဆက္ပါသည္။
(ျမင့္မိုရ္ေတာင္)စၾကဝဠာ အလယ္ဗဟို ယူဇနာ တသိန္းေျခာင္ေသာင္း ရွစ္ေထာင္-ျမင့္ေသာျမင့္မိုရ္ေ
ထိုျမင့္မိုရ္ေတာင္ႀကီး၏ ပတ္ဝန္းက်င္၌ သီတာေခၚ ျမစ္တစင္းက တံတိုင္းခတ္သလို ပတ္ရံလ်က္ ရွိေနေလ၏။ ထိုသီတာ၏ျပင္ဘက္ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ တည္ရွိသည္။
အျမင့္မွာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ တဝက္သာျမင့္၍ သမုဒၵရာေရအတြင္းသို႔ တဝက္ဝင္ေနသည္။ ထိုယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ ျပင္ဘက္ သီတာျမစ္ျခား၍ ဣသိႏၶိဳရ္ေတာင္ တည္ျပန္၏။ ျပင္ဘက္တြင္ သီတာျမစ္ ျခားျပန္၏။
ဤနည္းအတိုင္း ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို သီတာ ၇-တန္ႏွင့္ ေတာင္စဥ္ ၇-ထပ္တို႔ ရံပတ္တည္ရွိၾကသည္။
ထိုေတာင္မ်ား၏ ျပင္ဘက္၌ သမုဒၵရာေရျပင္ႀကီးသည္ စၾကာဝဠာတံတိုင္းအထိ တည္ရွိေလသည္။ ထိုေရျပင္၏ အလယ္၌ ကၽြန္းႀကီးကၽြန္းငယ္ အသြယ္သြယ္ ေပၚထြန္းလ်က္ရွိရကား ျမင့္မိုရ္ေတာင္အေရွ႔ဘက္၌ အေရွ႔ကၽြန္း၊ ထို႔အတူ ေတာင္၊ ေနာက္၊ ေျမာက္ဘက္၌ ေပၚထြန္းေသာ ကၽြန္းမ်ားကို ေတာင္ကၽြန္း၊ အေနာက္ကၽြန္း၊ ေျမာက္ကၽြန္းဟု ေခၚေဝၚၾကသည္။
(နတ္ျပည္)
နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ ေပၚထြန္းလာပံုမွာ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထိပ္၌ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ တည္ရွိ၏။
ေနလ၊ နကၡတ္တို႔သည္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္၌ ပါဝင္ေသာ ဘံုဗိမာန္မ်ားဟု ဆိုသည္။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ေပၚ၌ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္တည္ရွိ၏။ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမၼာနရတီ၊ ပရနိမၼိတဝသဝတၱီ နတ္ျပည္ ေလးထပ္ကား ေျမႀကီးႏွင့္ လံုးဝမစပ္ဘဲ ေကာင္းကင္မွာပင္ အဆင့္ဆင့္ျမင့္ကာ တည္ရွိေလသည္။ ျဗဟၼာဘံုမ်ားလည္း ထို႔အတူပင္ျဖစ္၏။
(ျမင့္မိုရ္ေတာင္၏ ပံုသဏၭာန္)
ျမင့္မိုရ္ေတာင္သည္ အလယ္ပူ၍ အထက္ရွဴးေနေသာ မရိုးစည္လံုးသဏၭာန္ ရွိေလသည္။ ေတာင္ခါးပန္းစြန္း ဆင္ဝင္အဆင့္ ငါးဆင့္ရွိကုန္၏။ ၄င္းကို အာလိန္ငါးဆင့္ဟု ေခၚဆို၏။ ပထမအာလိန္သည္ ေရ၏အထက္ ေပၚေနရကား ထိုေနရာတြင္ နဂါးမင္းႏွင့္ ေျမြမ်ိဳးတို႔ေနၾက၏။
ဒုတိယအာလိန္အဆင့္ကား လက္ပံေတာႀကီး၌ ဂဠဳန္မင္းတို႔ ေနၾကကုန္၏။
တတိယအာလိန္အဆင့္ကား ကုမၻဏ္တို႔ ေနၾကကုန္၏။
စတုတၳအာလိန္အဆင့္ကား ဘီလူးရကၡိဳသ္တို႔ ေနၾကကုန္၏။
ပဥၥမအာလိန္အဆင့္ကား ျမင့္မိုရ္ေတာင္၏ခါး ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္၏ ထိပ္ႏွင့္ ညီမွ်၍ ဓတရ႒၊ ဝိရူဠက၊ ဝိရူပကၡ၊ ကုေဝရ အမည္ရွိေသာ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔၏ ေနရာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ျဖစ္၏။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အေရွ႔ဘက္မ်က္ႏွာ ဓတရ႒နတ္မင္း။
ေတာင္ဘက္မ်က္ႏွာ ဝိရူဠကနတ္မင္း။
အေနာက္မ်က္ႏွာ ဝိရူပကၡနတ္မင္း။
ေျမာက္မ်က္ႏွာ ကုေဝရနတ္မင္းမ်ား ေနၾကကုန္၏။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အေရာင္အဆင္းမွာ-
အေရွ႔မ်က္ႏွာ ေငြေရာင္။
အေနာက္မ်က္ႏွာ ဖန္ေရာင္။
ေတာင္မ်က္ႏွာ ဣႏၵနီလာ ျမေရာင္။
ေျမာက္မ်က္ႏွာ ေရႊေရာင္ ျဖစ္၏။
(အသုရာျပည္)
ျမင့္မိုရ္ သတၱရဗၻန္ေတာင္အတြင္း၌ အေပါက္လိုဏ္ေခါင္း ယူဇနာ ႏွစ္ေသာင္း အက်ယ္အေျပာရွိ၏။
ျမင့္မိုရ္ေတာင္မင္း၏ေအာက္၌ ခံုေလာက္သံုးခု ခံလ်က္ရွိ၏။
ခံုေလာက္တခုသည္ တခဲနက္ နီရဲေသာ ပတၱျမားေက်ာက္ျဖင့္ ျပီး၏။
အျခားတခုမွာ နီလာေက်ာက္ျပားခဲကဲ့သို႔ ရွိ၏။
အျခားတခုမွာ ျမေရာင္စိမ္းစိမ္းရွိလ်က္ ထြန္းလင္းေတာက္ပ၏။
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေအာက္ ျမခံုေလာက္အၾကား၌ အသုရာျပည္ ရွိေလ၏။
ဦးဘေသာ္ (ကသာ)
က်မ္းကိုး။ ။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသ-ေရး ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာက်မ္း။
အရွင္ၾသဘာသာဘိယံသ ျပဳစုေသာ သုေတသနသရုပ္ျပ အဘိဓာန္။
စစ္ကဲေတာ္ႀကီး ဦးေရႊေနာ္ စီရင္ေသာ အာဒိကပၸ ကမၻာဦးက်မ္း။
(ေငြတာရီမဂၢဇင္ (၂၀၀၀)ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ)
“ေဒသတြင္းဆိုင္ရာ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္လင့္မ်ား” www.blissofus.com မွာ လင့္ေတြခ်ိတ္ထားေပးပါတယ္။
ကမ္ေဘာဒီးယားမသြားခင္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေလးေတြ သိထားေတာ့ ေရွးေခတ္လက္ရာေတြက ဘာကို ညႊန္းဆိုေနၾကတယ္ဆိုတာ ပိုျပီး သိရေအာင္လို႔ ၾကိဳတင္ မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္ေနာ္၊ အန္ေကာဝပ္ကို ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္ေနရာေတြကိုေတာ့ျဖင့္ သတိထားၾကည့္ရမယ္ ပိုေလ့လာသင့္တယ္ဆိုတာ သိထားရေအာင္လို႔ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ရွာေဖြတင္ဆက္ထားပါတယ္။ မသိေသးတဲ့သူေတြအတြက္ ဗဟုသုတတိုးေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
crystal
ဝဲလ္ေတြ မကင္းေသးသမွ် ကြန္႔မန္႔ မန္႔တာေလးေတြ ခဏေတာ့ နားထားရင္ေကာင္းမလားပဲ၊ ဝဲလ္ေတာ့ စစ္ျပီး ျပီ ဝဲလ္ကင္းသြားေသာ္လည္း ကြန္မန္႔မွာ ျငိတတ္လို႔ ခဏပိတ္ထားပါတယ္ :(
c box တပ္ထားလိုက္ပါျပီ လိုက္ရွာၾကည့္ပါရွင္ :P
No comments:
Post a Comment