၂၀၁၃-ခုုႏွစ္ ျမန္မာႏိုုင္ငံ ရန္ကုုန္ျမိဳ႕ ရွိ ေရႊဂံုုတိုုင္အထူးကုုေဆးခန္း ဓမၼသဘင္တြင္
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသဆရာေတာ္ၾကီးေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသဆရာေတာ္ၾကီးေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ
ေမတၱာကမၻာ၏ စြမ္းေဆာင္မႈ အၾကီးမားဆံုုးေသာတရား ၂-ပါးအေၾကာင္း တရားေဒသနာေတာ္
ေမတၱာဆိုုတာ .. တစ္ကမၻာလံုုးအႏွံ႕ ထားရမွာျဖစ္လိုု႔
ေမတၱာကမၻာ
အားလံုုးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြါးကိုု လိုုလားတဲ့စိတ္ဓာတ္၊
တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုုရင္ မိတ္ေဆြတိုု႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုု ေမတၱာလိုု႔ ေခၚတာ ...။
ေမတၱာလိုု႔ဆိုုတဲ့ စကားလံုုးနဲ႔ မိတ္တဆိုုတဲ့ စကားလံုုးဟာ
မိတ္တဆိုုတဲ့ စကားလံုုးကေန ဆင့္ပြါးျပီးေတာ့ ေမတၱာဆိုုတဲ့ စကားလံုုးျဖစ္ေပၚလာတာ …။
မိတ္တဆိုုတာ ခ်စ္ခင္သူလိုု႔ အဓိပၺါယ္ရတယ္ ...။
မိတ္ေဆြဆိုုတာ ခင္မင္ျပီးေတာ့ အက်ိဳးစီးပြါးကိုု လိုုလားတဲ့ သူေတြကိုု မိတ္ေဆြလိုု႔ေခၚတာ။
အဲ့ဒီမိတ္ေဆြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုု ေမတၱာလိုု႔ေခၚတာပဲ။
အဲဒီေမတၱာဟာ တစ္ကမၻာလံုုးအႏွံ႕ အကန္႔အသတ္မရွိ ထားရမွာျဖစ္လိုု႔ ေမတၱာကမၻာ …
အလြန္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေမတၱာတရား။
အဲဒီေမတၱာရွိေသာ္လည္းပဲ ေမတၱာကမၻာကိုု တည္ေဆာက္ႏိုုင္ဖိုု႔ဆိုုတာ အရည္အခ်င္း ၂-ရပ္ ျပည့္စံုုဖိုု႔ လိုုအပ္တယ္ေပါ့။
ေမတၱာရွိတိုုင္း စြမ္းေဆာင္ႏိုုင္မွာ မဟုုတ္ဘူး။
ျမတ္စြာဘုုရားသခင္ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ သတၱဝါေတြရဲ႕ အက်ိဳးကိုု လိုုလားတဲ့ေနရာမွာ ေမတၱာတရားဆိုုတာ ဘုုရားကိုု မွီႏိုုင္ေလာက္တဲ့အတိုုင္းအတာ ဘုုရားကိုု မီွတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ မရိွဘူးေပ့ါ။ အားလံုုးအေပၚမွာ ေမတၱာထားႏိုုင္တယ္ ..
ဘာျဖစ္လိုု႔ ေမတၱာထားႏိုုင္တုုန္းဆိုုရင္ ျမတ္စြာဘုုရားမွာ ေဒါသဆိုုတဲ့ အမုုန္းတရားဟာ ဝါသနာနဲ႔ တကြ ပယ္ထားျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အေငြ႕အသက္ေလးေတာင္ မက်န္ေအာင္၊
သန္႔စင္တဲ့ေမတၱာတရားဟာ ျမတ္စြာဘုုရားမွာ အျပည့္အဝရွိတယ္။
အားလံုုးေသာ သတၱာဝါေတြရဲ႕ အေပၚမွာ အက်ိဳးစီးပါြးကိုု လိုုလားတဲ့စိတ္ဓာတ္ အျပည့္အဝရွိတယ္။
ဘုုန္းၾကီးတိုု႔တေတြမွာ ေမတၱာထားတယ္လိုု႔ဆိုုတာေတာင္ ကိုုယ္နဲ႔ အဆင္ေျပတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ေပၚသာ ထားႏိုုင္တာ၊ အဆင္မေျပတဲ့ ပုုဂိၢဳလ္အေပၚမွာဆိုုရင္ သက္ေရာက္ဖိုု႔ ေမတၱာဆိုုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းတယ္ေပါ့။
ေနာက္တစ္နည္းအားျဖင့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အျပန္အလွန္အက်ိဳးျပဳေနတဲ့ ပုုဂိၢဳလ္မ်ိဳးေတြ အေပၚမွာသာ ကိုုယ့္ရဲ႕ ေမတၱာေရာက္ရွိျပီးေတာ့ ကိုုယ္နဲ႔ မသိဖာသာေနၾကတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာ ေမတၱာက ေရာက္ခ်င္မွ ေရာက္တယ္ေပါ့။
အဲေတာ့ ပုုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးလုုံးဆိုုပါစိုု႔ …။
- မိမိကိုုယ္ေပၚမွာရွိတဲ့ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္
- ကိုုယ္နဲ႔ ခ်စ္ခင္တဲ့ ပုုဂိၢဳလ္ အေပၚမွာ ေရာက္ရွိတဲ့ ေမတၱာ စိတ္ဓာတ္
- သာမန္ ပုုဂၢိဳလ္ ကိုုယ္နဲ႔ မသိတဲ့ သာမန္ပုုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေပၚမွာထားတဲ့ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္
- ကုုိယ္နဲ႔ မတည့္တဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ ကိုုယ္ရဲ႕ ရန္သူသဖြယ္ဆက္ဆံရတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာေရာက္တဲ့ေမတၱာဆိုုတာေပါ့။
ဒီေမတၱာေလးမ်ိဳးလံုုး တန္းတူညီတူ ထားႏိုုင္ဖိုု႔ဆိုုတာ အင္မတန္ခဲယဥ္းတ့ဲအရာတစ္ခုုေပါ့ …။
ကိုုယ့္အေပၚမွာ ကိုုယ့္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြါးကိုု လိုုလားသေလာက္ ကုုိယ့္ရဲ႕ မိတ္ေဆြအေပၚမွာ ထားႏိုုင္တဲ့ ေမတၱာဟာ ကိုုယ္နဲ႔ တန္းတူညီမွ်ဆိုုတာ သာမန္ပုုဂိၢဳလ္ေတြ ထားႏိုုင္ဖိုု႔ ခဲယဥ္းတယ္ေပါ့ေနာ္။ နဲနဲေလး ကိုုယ့္အေပၚမွာေတာ့ သာေကာင္းသာေနလိမ့္မယ္။
အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုုရားက်ေတာ့ ဒီလုုိမဟုုတ္ဘူး။
မိမိနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ပုုဂၢိဳလ္ေပၚထားတဲ့ ေမတၱာ၊ မိမိနဲ႔ မသိတဲ့ပုုဂိၢဳလ္ေပၚထားတဲ့ ေမတၱာ၊ မိမိအေပၚ ရန္လုုပ္ေနတဲ့ပုုပုုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚထားတဲ့ ေမတၱာဆိုုတာ တသားတည္းပဲ တညီတည္းပဲ။ ေမတၱာဆိုုတာ တသားတည္းပဲတညီတည္းပဲ ခဲြျခားလိုု႔မရပါဘူး၊ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္က တေျပးညီျဖစ္ေနတယ္။ ဒါက စိတ္ဓာတ္ပိုုင္းဆိုုင္ရာ ေလ့က်င့္ထားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုုရားက်ေတာ့ စိတ္ပိုုင္းဆိုုင္ရာ အညစ္အေၾကးေတြ လံုုးဝဖယ္ရွားႏိုုင္လိုု႔ perfect ျဖစ္သြားျပီေပါ့။ ေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အစြန္းအျငိမရွိ။
ဘုုန္းၾကီးတိုု႔တေတြရဲ႕ ေမတၱာဟာ တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းျဖစ္ေနတတ္တယ္ေပါ့။
ျမတ္စြာဘုုရားရဲ႕ ေမတၱာက်ေတာ့ ကမၻာမွာရွိၾကတဲ့ သတၱဝါေတြ အားလံုုးအေပၚမွာထားႏိုုင္တဲ့ ေမတၱာ၊ တေျပးညီထားႏိုုင္တဲ့ ေမတၱာျဖစ္လိုု႔ ေမတၱာကမၻာ။
အဲဒီေမတၱာကမၻာလိုုမ်ိဳး ေဖၚေဆာင္ႏိုုင္ဖိုု႔ဆိုုတာက်ေတာ့ ၾကီးမားတဲ့ အရည္အခ်င္း ၂-ရပ္ရွိဖိုု႔လိုုတယ္တဲ့။
အဲဒီအရည္အခ်င္း ၂-ရပ္က ဘာလဲလိုု႔ဆိုုရင္ …
(၁) အသိပညာနဲ႔
(၂) အၾကင္နာတရားပဲျဖစ္တယ္ေပါ့။
ပါ႒ိစကားလံုုးနဲ႔ ေျပာတဲ့အခါ ပညာနဲ႔ ကရုုဏာ။ ပညာလည္းရွိရမယ္။ ကရုုဏာလည္း ရွိရမယ္။
ပညာနဲ႔ကရုုဏာ ႏွစ္ဘက္အစံုုရွိတဲ့ ပုုဂိၢဳလ္ကသာလ်ွင္ ခိုုင္မာတဲ့ ေမတၱာကမၻာကိုု တည္ေဆာက္ႏိုုင္မွာျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ ပုုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ရင္ထဲႏွလုုံးထဲမွာ ေမတၱာဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ကရုုဏာပညာဘက္က ၂-ခုု ထိန္းညွိထားႏိုုင္ျခင္း ဒီအရည္အခ်င္း ၂-ရပ္ျပည့္စံုုေအာင္မရွိဘူးဆိုုရင္ ေဖၚေဆာင္တဲ့အခါမွာ ေအာင္ျမင္ဖိုု႔ အင္မတန္မွ ခက္ခဲတယ္။ လဲြေခ်ာ္သြားႏိုုင္တယ္ေပါ့။
ဆိုုပါစိုု႔ ေမတၱာေတာ့ ရွိတယ္ .. အားလံုုးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြါးကိုု လုုပ္ခ်င္တယ္။ သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုုရင္အမ်ားေကာင္းက်ိဳးေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးခ်င္တယ္၊ ပရဟိတလုုပ္ငန္းေတြ လုုပ္ခ်င္တယ္၊ လူမႈေရးေတြ လုုပ္ေပးခ်င္တယ္။ အဲဒီလိုုလုုပ္ေပးခ်င္တဲ့အခါ ဒီလုုပ္ငန္းကိုု ေဖၚေဆာင္ႏိုုင္တဲ့ အသိပညာ၊ သတၱဝါေတြ အေပၚမွာ အားလံုုးအေပၚမွာ ထားႏိုုင္တဲ့ အၾကင္နာဆိုုတဲ့ ကရုုဏာ .. ဒီ၂-ခုုရွိမွ အျပည့္အဝ ေဖၚေဆာင္ေပးႏိုုင္တယ္။
ပညာေတာ့ ရွိပါရဲ႕ ကရုုဏာမရွိဘူးဆိုုလိုု႔ရွိရင္ မိမိေမတၱာဟာ တိမ္းေစာင္းျပီးေတာ့ သြားႏိုုင္တယ္ေပါ့။
ေနာက္ဆံုုးမွာ ပညာထက္လြန္းအားၾကီးလာျပီးေတာ့ ကရုုဏာတရားကင္းမဲ့လာတဲ့ ပုုဂိၢဳလ္ဟာ ရက္စက္တဲ့ ပုုဂိၢဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားတတ္ေသးတယ္တဲ့။
ပညာရွိေပမယ္လိုု႔ အၾကင္နာတရားက ထိန္းကြပ္မေပးလိုု႔ရွိရင္ လမ္းေခ်ာ္သြားႏိုုင္ေသးတယ္ေပါ့။
ပညာတရားရွိမွ မိမိက ေမတၱာဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ ပညာတရားရိွျပီဆိုုရင္ လုုပ္သင့္တာ မလုုပ္သင့္တာ ခဲြျခားသိတတ္တယ္။ လုုပ္သင့္တာ မလုုပ္သင့္တာ ခဲြျခားသိျခင္းအားျဖင့္ မိမိရဲ႕ ေမတၱာတည္ေဆာက္တဲ့အခါ ဒီပညာကေနျပီးေတာ့ လုုပ္သင့္ မလုုပ္သင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏႈိင္းဆႏိုုင္ျပီး လုုပ္သင့္တာကိုု လုုပ္ေပးျခင္း၊ မလုုပ္သင့္တာကိုု ေရွာင္ရွားႏိုုင္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိရဲ႕ ေမတၱာတရားဟာ စြမ္းေဆာင္မႈေတြ ျပည့္လာတယ္လိုု႔ ဒီလုုိေျပာရမယ္။
အဲေတာ့ ပညာေတာ့ ရွိျပီ ကရုုဏာတရားမရွိဘူးဆိုုရင္ လုုပ္သင့္တာ မလုုပ္သင့္တာေတာ့ သိတယ္၊ သိုု႔ေသာ္ တဘက္သားအေပၚမွာ အၾကင္နာတရားမရွိဘူးဆိုုတဲ့အခါမွာ လုုပ္သင့္တာေတာ့ သိတယ္ လုုပ္မေပးဘူး။
မလုုပ္သင့္မွန္းေတာ့ သိတယ္ လုုပ္လုုိက္တယ္။
အၾကင္နာမရွိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ …။
အဲဒီလိုု ပညာေတာ့ ရွိတယ္ ကရုုဏာမရွိဘူးဆိုုရင္လည္း လမ္းလဲြသြားႏိုုင္တယ္။
ေမတၱာအေျခခံထားလိုု႔ အၾကင္နာတရားကေတာ့ အျပည့္အဝရွိပါတယ္၊ ၾကင္နာတယ္ သိုု႔ေသာ္ လုုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုုပ္သင့္တာ ခြဲျခားသိႏိုုင္တဲ့ ပညာအားနဲေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းတယ္ထင္ျပီး လုုပ္ေပးလိုုက္တယ္ အဆိုုးျဖစ္သြားတယ္၊ မေကာင္းဘူးထင္ျပီး မလုုပ္ပဲေနလိုုက္တယ္ အဆိုုးျဖစ္သြားျပန္ေရာ။
ဆိုုလိုုတာကေတာ့ ပညာလည္းရွိရမယ္ ကရုုဏာလည္း ရွိရမယ္။ ဒီႏွစ္ခုုျပည့္စံုုေအာင္ရွိဖိုု႔လိုုတယ္လိုု႔ဆိုုတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုု႔ ျမတ္စြာဘုုရားရဲ႕ သတၱဝါေတြ အေပၚမွာ စြမ္းေဆာင္မႈေပးတဲ့ ၾကီးမားဆံုုးေသာ အရည္အခ်င္း ၂-ရပ္ဆိုုတာ ကရုုဏာနဲ႔ပညာပဲျဖစ္တယ္တဲ့။
သတၱဝါေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ လိုုလားျပီး အပင္ပန္းခံျပီး လုုပ္ေပးႏိုုင္တာဟာ ကရုုဏာေၾကာင့္၊
လုုပ္တဲ့အခါမွာ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းအတိုုင္း လုုပ္သင့္တာကိုု လုုပ္တယ္။ ေရွာင္သင့္တာကိုု ေရွာင္တယ္ ဒါၾကေတာ့ ပညာရဲ႕ အခန္းက႑။ ပညာနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ျပီးေတာ့ ေဆာင္သင့္တာနဲ႔ ေရွာင္သင့္တာ သိဖိုု႔လိုုအပ္တယ္ေပါ့။
ကိုုယ့္က်င့္သီလေတာင္ ျမတ္စြာဘုုရားက ၂-မ်ိဳးခဲြျပီးေတာ့ ေဟာတယ္။ စာရိတၱသီလနဲ႔ ဝါရိတၱသီလတဲ့။
စာရိတၱဆိုုတာ က်င့္သုုံးရမယ့္တရား၊ ဝါရိတၱဆိုုတာ ေရွာင္ရမယ့္တရား။ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဆာင္ရန္နဲ႔ ေရွာင္ရန္ ၂-ခုုရွိေနတာပါပဲ။ အဲဒီႏွစ္ခုုကိုု မလဲြမွားေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုုင္တာ ပညာဆိုုတ့ဲ အရည္အခ်င္းပဲေပါ့။ ကရုုဏာရွိျပီး ပညာမရွိရင္ လဲြမွားတဲ့လမ္းစဥ္ကိုု ခ်မွတ္ျပီး လဲြမွားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကိုု ေလ ွ်ာက္ရင္ ဒုုကၡေရာက္တာပဲေပါ့။ ကရုုဏာေတာ့ ရွိပါတယ္ ပညာမျပည့္စံုုဘူးဆိုုရင္ ခ်မွတ္တဲ့ လမ္းစဥ္ဟာ လဲြႏိုုင္တာပဲေပါ့။
ပညာေတာ့ ရွိတယ္ ကရုုဏာမရွိဘူးဆိုုျပန္ရင္လည္း အၾကင္နာတရား ထားရမယ့္ေနရာမွာ မထားပဲနဲ႔ စိတ္ရွည္ျခင္း သည္းခံျခင္းဆိုုတာေတြ မရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္၊ ကရုုဏာတရားကင္းမ့ဲသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ သူတဘက္သားအေပၚမွာ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈမရွိႏိုုင္ဘူးတဲ့။
ဒါေၾကာင့္မိုု႔ ကရုုဏာနဲ႔ ပညာဟာ ေမတၱာကမၻာမွာ အေရးအၾကီးဆံုုးတရား ၂-ခုုျဖစ္တယ္ေပါ့။
လုုပ္ငန္းေသးတာ ၾကီးတာ အဓိက မဟုုတ္ဘူး၊ မိမိတိုု႔ အတိုုင္းအတာအရ မိမိတိုု႔ ေဆာင္ရြက္တဲ့ လုုပ္ကိုုင္တဲ့ကိစၥေတြမွာ လုုပ္ကိုုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာ အက်ိဳးစီးပြါးကိုု လိုုလားတယ္ဆိုုတဲ့ ေမတၱာအရင္းခံျပီးေတာ့ ဒီလိုုလုုပ္တဲ့အခါမွာ လဲြမွားမႈမရွိေအာင္ ပညာဆိုုတာ ထက္ျမက္ေနေအာင္ ဆည္းပူးအားထုုတ္ေနၾကရတယ္။ စဥ္းစားၾကရတယ္။ အသိပညာေတြ တိုုးတက္ေနေအာင္ ေလ့လာေနၾကရတယ္။ ပညာရွိမွ မိမိခ်မွတ္တဲ့ လမ္းစဥ္က မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေရာက္ရမယ္ေပါ့။
ကရုုဏာတရားရွိမွ မိမိက သူတဘက္သားအေပၚမွာ ၾကင္နာစိတ္ရွည္သည္းခံျခင္းဆိုုတာ ထားႏိုုင္မယ္ေပါ့။
ဒီသဘာဝတရားေတြနဲ႔ မိမိရဲ႕ ေမတၱာကိုု ေဖၚေဆာင္ႏိုုင္မွာျဖစ္တယ္ေပါ့။
ေလာကမွာ ကရုုဏာနဲ႔ ပညာ အျပည့္ဝဆံုုး ပုုဂၢိဳလ္ဟာ ျမတ္စြာဘုုရားသာလ ွ်င္ျဖစ္တယ္ေပါ့။
တျခားပုုဂိၢဳလ္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ မိမိတိုု႔ လုုပ္ကိုုင္ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ေနရာမွာ ကရုုဏာနဲ႔ ပညာ ထိန္းညိွျပီးေတာ့ လုုပ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသဆရာေတာ္ၾကီးေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ
ေမတၱာကမၻာ၏ စြမ္းေဆာင္မႈအႀကီးမားဆံုးေသာ တရား(၂) ပါး တရားေဒသနာေတာ္ကိုု နာၾကားျပီး ေရးသားမ ွ်ေဝလိုုက္ပါတယ္။
တရားေတာ္ကိုု နာၾကားျပီး မိမိတြင္ ပညာအားသာလြန္ကာ ရက္စက္တတ္သူျဖစ္ေနသလား၊
အဆင္ျခင္မဲ့ေသာ ကရုုဏာထားမိေလသလားဆိုုတာကိုု
သတိတရားျဖင့္ ဆင္ျခင္သံုုးသပ္ႏိုုင္ျပီး လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္မ်ားကိုု
ေရြးခ်ယ္ေလ ွ်ာက္လွမ္းႏိုုင္ၾကပါေစ …။
No comments:
Post a Comment