(၁)
ဧည့္ခံပြဲတစ္ခုမွာ အင္မတန္လွပတဲ့ မိန္းမေခ်ာတစ္ဦးကုိေတြ ့လုိက္ျပီဆုိပါေတာ့။
သူ ့ဆီတုိက္ရုိက္၀င္ျပီး ကၽြန္ေတာ္က” အင္မတန္ခ်မ္းသာတဲ့သူေဌးပါ။
ကၽြန္ေတာ္ကုိ လက္ထက္မလား” လုိ ့ေမးရင္ အဲဒါ Direct Marketing ။
တုိက္ရုိက္ေစ်းကြက္တင္တာေပါ့။
(၂)
ပါတီမွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္သုိက္နဲ ့ ေပ်ာ္ေနၾကတုန္းမွာ အင္မတန္လွပတဲ့
မိန္းကေလးကုိေတြ ့တယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အဲဒီကေလးမဆီ ေလွ်ာက္သြားျပီး
ခင္ဗ်ားကုိ လက္ညုိးထုိးျပတယ္။ “ သူက သိပ္ခ်မ္းသာတာ၊ သူ ့ကုိႀကိဳက္လုိက္ပါလား”
လုိ ့ေျပာရင္ အဲဒါ Advertising ။ ဒါက ေၾကာ္ျငာသေဘာတရား။
(၃)
ပါတီမွာ မိန္းမေခ်ာေလးကုိေတြ ့လုိ ့တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ ေတာင္းထားလုိက္တယ္။
ေနာက္ေန ့က်ေတာ့ တယ္လီဖုန္းနဲ ့လွမ္းျပီး “ ကၽြန္ေတာ္ကသိပ္ခ်မ္းသာတဲ့လူပါ။
ကၽြန္ေတာ္ကုိလက္ထက္မလား” လုိ ့ေမးရင္ အဲဒါ Telemarketing ။
(၄)
ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးကုိေတြ ့တယ္။ စကားေရာေဖာေရာေတြလုပ္ျပီး အခ်ဴိရည္ယူူေပး၊
စားစရာယူေပးေတြ လုပ္တယ္။ ျပန္မယ္ဆုိေတာ့ ကားအထိလုိက္ပုိ႔ေပးျပီး တံခါးဖြင့္
ေပးတယ္။ ျပီးေတာ့မွ စကားၾကီးသုံးခြန္းေျပာတယ္။ အဲဒါ Public Relation ။
ျပန္ /ဆက္ေပါ့။
(၅)
ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးက ခင္ဗ်ားဆီကုိ တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္လာျပီး
“ ရွင္က သိပ္ခ်မ္းသာတယ္ဆုိ၊ ကၽြန္မကုိ လက္ထက္ပါလားဟင္” လုိ ့ေမးရင္
အဲဒါ Brand Recognition။ ေစ်းကြက္မွာ ပစၥည္းေပါက္သြားတာ။
(၆)
ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးကုိေတြ ့တယ္။ သူ ့ဆီသြားျပီး “ ကုိယ္ကသူေဌးေလးပါ။
ကုိယ့္ကုိ လက္ထက္ပါလား”လုိ ့ေျပာတယ္။ေကာင္းမေလးက လွည့္ၾကည့္ျပီး
ပါးၾကီးကုိ အားရပါးရထိထိမိမိ တြယ္ထည့္လုိက္တယ္။ အဲဒါ Customer Feedback ။
စားသုံးသူရဲ ့သေဘာထား။
(၇)
ပါတီမွာ ေတြ ့တဲ့ေကာင္းမေလးကုိ ခင္ဗ်ားက ခ်ဥ္းကပ္ျပီး သုံးခြန္းေသာစကားေျပာတယ္။
သူက “ အေတာ္ပဲ ကၽြန္မေယာက္်ားနဲ ့မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္” ဆုိျပီး
သူ ့ေဘးဘဲၾကီးနဲ႔မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ အဲဒါ Demand and Supply Gap ။
၀ယ္လုိအားနဲ ့ေရာင္းလုိအားကြာဟမႈ။
(၈)
ပါတီမွာ ေကာင္းမေလးေတြ ့လုိ ့ခ်ဥ္းကပ္ဖုိ ့ေျခလွမ္းျပင္ေနတုန္းတစ္ေယာက္က
၀င္လာျပီး “ကုိကုိက သူေဌး၊ လက္ထပ္ၾကရေအာင္ေနာ္ ” လုိ ့ျဖတ္ခုတ္သြားရင္အဲဒါ
Competition Eating into your market share။ ေစ်းကြက္အလုခံတာ။
(၉)
ပါတီမွာေကာင္းမေလးေတြ ့လုိ ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းေဖာက္ေနတုန္း
အိမ္ကဟာမၾကီးေပၚလာျပီး “ေမာင္ေရ”လုိ ့အသံေပးလုိက္တယ္။
အဲဒါ Market Restriction ။ ေစ်းကြက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ၀င္လာတာ။
No comments:
Post a Comment